[O1] Jakie sprzęgło 1.9 TDI ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Farrier
    Classic
    • 2010
    • 8

    [O1] Jakie sprzęgło 1.9 TDI ?

    Koledzy
    Dzięki za wszystkie rady.
    DZIŚ ZAMÓWIEŁEM AUTKO. Będzie za ok. 6-8 tygodni.
    Co do wyposażenia: RS Supreme wziołem z grzanymi siedzeniami, SS - nie. Za ta kasę dokupie Columbusa.
    Juz nie moge sie doczekać. :P
    FARRIER
  • mirek19
    Classic
    • 2009
    • 33

    #2
    [O1] Jakie sprzęgło 1.9 TDI ?

    Witam Wszystkich !

    Jestem szczęśliwym (chyba) od kilku dni posiadaczem Octavi 1.9 TDI z roku 1998 przejechane ma ok.240 000 km. I będę częstym gościem u Was.
    Czy możecie stwierdzić jakie mam sprzęgło w aucie.?
    Właściciel poprzedni przebąkiwał coś o dwumasie. Nie bardzo mu wierzę.
    Chyba szykuje mi się wymiana sprzęgła.
    Objawy ?: dziwne terkotanie podczas lekkiego naciśnięcia pedału sprzęgła.
    W czasie jazdy coś się dzieje, jest głośny i cały rozedrgany.
    W pewnym, niewielkim zakresie obrotów jest spokojniej.
    Czy to sprzęgło umiera ?

    pozdrawiam

    Komentarz

    • oziemi
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 399

      #3
      Sprawdz w bagażniku oznaczenie silnika. Bedzie tam taka wlepa z oznaczeniem. Przypuszczam, że masz AHF lub AGR. Jeśli masz AGR to masz pewną szanse, że jest jednomas, który teoretycznie jest nie do zajechania :lol: Ale znając życie siedział bedzie dwumas, i wtedy objawy by pasowały do opisywanych przez Ciebie. Zrób test na 4 biegu daj w palnik od 2tys. obrotów i zobaczysz czy bedzie dudniło i trzęsło. Po takim przebiegu dwumas raczej w dobrym stanie nie jest ( zakładając, że nie był nigdy wymieniany i że przebieg oryginalny :wink: ). Jeśli bedziesz wymieniał to od razu radzę komplet ze sprzęgłem, bo nie ma sensu dwa razy rozgrzebywać. Fabrycznie siedzi tam LUK lub SACHS bo chyba występowały zamiennie
      Elegance
      ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
      -------------------------------------------

      Komentarz

      • Udesky
        RS
        • 2007
        • 1692
        • Octavia I (1U2)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Sprzęgło masz takie jak do VP, nie wiem nawet czy jest jakakolwiek różnica między sprzęgłem do 90 i 110KM TDI, możesz sobie również założyć sprzęgło od VR6 lub G60, zakładają także od benzynowego 2.0, ale nie znam oznaczenie silnika czy też skrzyni. Jednak aby założyć w/w sprzęgła, musiał byś sobie sprawić jednomas, najczęściej ten z 1Z.
        Hmm, objawy, których mówisz mogą wskazywać na kończące się sprzęgło i dwumas, aczkolwiek takie drgania mogą występować także przy niedomagającej poduszce silnik (drgania). Aczkolwiek mogę wywody są czysto teoretyczne, nigdy nie miałem z czymś takim do czynienia. Jednak przy tym przebiegu o ile jest autentyczny, a sprzęgło z kołem nie było jeszcze wymienione, może być powodem ich awarii.

        Poszukaj trochę trochę po forum, powinno być co nie co na ten temat.
        W Polsce nie ma kryzysu.
        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

        Komentarz

        • mirek19
          Classic
          • 2009
          • 33

          #5
          Dziękuję za cenne uwagi. Postaram się przesiąść na jednomasę.

          [ Dodano: Sob 17 Paź, 09 21:47 ]
          Koledzy !
          Potrzebuję opis funkcji komputera pokładowego.
          Nie mogę dopatrzyć się ilości kilometrów na pozostałym paliwie.
          Może jakiś mądry link.

          Komentarz

          • Udesky
            RS
            • 2007
            • 1692
            • Octavia I (1U2)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Zamieszczone przez mirek19
            Koledzy !
            Potrzebuję opis funkcji komputera pokładowego.
            Nie mogę dopatrzyć się ilości kilometrów na pozostałym paliwie.
            Może jakiś mądry link.
            W wersjach przed FL nie ma tej opcji, w każdym razie ja jej również nie mam. Jeśli zapali ci się rezerwa to masz jeszcze w baku paliwa na ok 50 - 100km.
            W Polsce nie ma kryzysu.
            Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

            Komentarz

            • JasiuWWA
              Drive
              • 2009
              • 42

              #7
              To może i ja się podepnę pod ten temat. Może ktoś z Was wie co może być przyczyną. Chodzi o to, że przy bardziej dynamicznym ruszaniu, w momencie przytrzymania sprzęgła żeby autko nie zgasło, zdarza się że skądś wydobywa się takie jakby stuknięcie / chrobotniecie - czuć ze mimo dość wysokich obrotów nie zbiera się. Dodam, że biegi wchodzą w sumie gładko jak na przebieg samochodu = 332tys (rocznik 2002). Równie dziwne objawy są po dluższym staniu w korku - sprzęgło zaczyna "łapać" przy samej górze i bez dociśnięcia gazu prawie w ogóle się nie toczy (czy to normalne?).

              Komentarz

              • Udesky
                RS
                • 2007
                • 1692
                • Octavia I (1U2)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Zamieszczone przez JasiuWWA
                wydobywa się takie jakby stuknięcie / chrobotniecie - czuć ze mimo dość wysokich obrotów nie zbiera się.
                Może sprzęgło się kończy i się ślizga, a to stuknięcie to może oznaczają pękające okładziny na sprzęgle.
                Nie dalej jak 3 dni temu, ojciec jechał samochodem zmienił bieg coś strzeliło i auto dalej nie pojechało (wcześniej także ślizgało mu się czasem sprzęgło). Po tym incydencie biegi wchodzą bez sprzęgła, a samochód nie jedzie.
                Podejrzenia: to albo spalone sprzęgło - jednak smrodu nie było, lub właśnie odpadnięcie okładzin.

                Auto to Passat B5 1.9 TDI AJM PD 115KM, przebieg 250 000km.

                Jeśli sprzęgło nie było jeszcze u ciebie zmieniane przy takim przebiegu, lub było dawno temu, to warto odwiedzić mechanika.
                W Polsce nie ma kryzysu.
                Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                Komentarz

                • mirek19
                  Classic
                  • 2009
                  • 33

                  #9
                  W wersjach przed FL nie ma tej opcji, w każdym razie ja jej również nie mam. Jeśli zapali ci się rezerwa to masz jeszcze w baku paliwa na ok 50 - 100km.

                  UDESKY - dziękuję, bo myślałem że już go ugryzę !

                  Komentarz

                  Pracuję...